Chorreado en la playa de arena en Estepona - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Jos & Liesbeth - WaarBenJij.nu Chorreado en la playa de arena en Estepona - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Jos & Liesbeth - WaarBenJij.nu

Chorreado en la playa de arena en Estepona

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos & Liesbeth

17 September 2013 | Spanje, Manilva

Manilva, zonovergoten 31 graden

Hola amigos y familia,

Het ontbreken van een of meer hoogtepunten hoeft een dag nog niet minder aantrekkelijk te maken. Vandaag is zo'n dag. Alhoewel de dag nog niet om is, bij ons weet je maar nooit wat ons pad kruist, was ook vandaag weer een dag waarvan we volop hebben genoten.

Bij het krieken van de dag lachte het zonnetje ons toe al klimmend uit de Middellandse zee. Dit bracht ons op het idee om vandaag eens een bezoekje te brengen aan Marbella. Na een korte inspectie van mijn linker voorband, deze is nog niet gerepareerd, zijn we op weg gegaan. Marbella ligt zo'n 50 km verder op, dus deze rit is voor onze begrippen een peulenschil.

Al snel doemde de gigantische hotels op aan de horizon. Na ons een weg gebaand te hebben tussen de auto's welken een aantal prijsklassen hoger liggen dan die van ons, vonden wij een parkeergarage. Dat de parkeertijd per minuut geprijsd was, zegt genoeg...

Wij stonden geparkeerd nabij de jachthaven. Allemachtig, wat zag het zwart (...) van de boten. De een nog groter dan de ander. Wij hebben gauw een terrasje gezocht daar en onder het genot van een lekker ijsje, ook niet mals geprijsd, heerlijk genoten wat voorbij kwam dobberen. Daarna nog even verder gewandeld door gezellige winkelstraatjes. Zoals te verwachten viel, hier geen Zeeman of Action te bekennen.

Er vielen wel een aantal zaken op: bij makelaarskantoren stonden de advertenties ook in het Russisch, wij kwamen hier veel, vooral oudere, Nederlanders tegen en ook hier veel leegstand. Het gaf ons wel een beetje een gevoel van "vergane glorie". In de media doen ze er van alles aan om mensen te lokken. Zo is er volgende week een alternatieve (wandel)vierdaagse van Nijmegen, hier de "Marbella 4Days Walking" geheten. Inclusief onthaal op de Via Gladiola.

Op de terugweg wederom het mooie strand van Estepona aangedaan. Het zand was te heet om met blote voeten te betreden. Gelukkig hadden wij onze mooie stoelen bij ons en aren wij blij met het verfrissende windje. Zoals dat wel vaker gaat met windjes, zwelde ook deze aan tot een heuse tempestad de arena (zandstorm). We waren na een kwartiertje aardig gepolijst!

Weer een flink kleurtje rijker huiswaarts gekeerd. Onderweg de benodigde boodschapjes gehaald en naarstig gezocht naar loslopende honden en of poezen. Vanaf dag 1 hadden we al poezenvoer gekocht, maar tot op heden nog geen klanten gevonden. Behalve dan een semi-vermagerde hond bij een benzinepomp onderweg die zich na een ampele overweging toch maar tegoed had gedaan aan een kuipje ... poezenvoer!

Eenmaal weer op het honk bedacht ik me dat het nu wel een goed moment was om de lekke band te repareren. De band bleek lek door een kleine spijker waardoor ik de band om de dag moest oppompen. Dat schiet niet op. Omdat het wiel er nu niet af hoefde, ik ben direct naar de garage gereden, scheelde me dat bijna de helft in de kosten. Nu was ik voor wel 7 euro uit de brand. Wat is dat toch heerlijk hier in Spanje!

Vanavond lekker gekookt (en gegeten!) nu nagenieten van deze dag. Zo maar eens een Mojito inschenken, die van vorige week smaakte naar meer...

Un cálido saludo,
Liesbeth y Jos

• 18 September 2013 - 10:18

Bep En Piet:

In het chique deel van Marbella is het eigenlijk alleen "kijken, kijken en niet kopen".
    Leuk om er geweest te zijn.
    Het weer was weer top net als de prijs van de reparatie van de band.
    Bep betaalde vorig jaar € 25,-- !
    Nog even relaxen voor de reis terug.
    Groeten van ons.

• 18 September 2013 - 11:44

Astrid:

Hola Liesbeth y Jos,
    ik vermaak me goed met jullie berichtjes. Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebt. Hier regent het weer eens. De herfst heeft alweer toegeslagen.
    Zeg Jos, als je nog zin hebt: de 1e jaarscursus op dinsdag (van mij natuurlijk) gaat door. Je bent van harte welkom. Weet je de volgende keer nog mer Spaans.
    Saludos, Astrid

• 18 September 2013 - 18:13

Ton:

je gaat me toch niet vertellen dat je iedere dag een hoogtepunt wilt ?

• 18 September 2013 - 19:24

Jos: