Dos neumáticos pinchados en Manilva - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Jos & Liesbeth - WaarBenJij.nu Dos neumáticos pinchados en Manilva - Reisverslag uit Manilva, Spanje van Jos & Liesbeth - WaarBenJij.nu

Dos neumáticos pinchados en Manilva

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos & Liesbeth

14 September 2013 | Spanje, Manilva

Manilva, geheel bewolkt 24 graden

Hola amigos y familia,

Afgelopen woensdag zijn we na een betrekkelijk korte rit aangekomen in Manilva. De planning is om even een weekje te relaxen en bij te komen van alle indrukken. Maar ja, je weet hoe dat gaat met planningen, tenminste met die van ons, die verlopen wel eens anders dan, ehh, gepland.

Het begon al direct bij aankomst: ik had een heel andere verwachting van het appartement dan waar wij nu voor stonden. Ik had verwacht, en geboekt, een appartement met zeezicht. Wellicht naïef van mij om te denken dat dit app. dan niet direct aan het stand hoeft te liggen. In ons geval was een app. gereserveerd op laag 2 van de 4 gebouwd op een berghelling op 2 km afstand van het strand. Oké, wel zeezicht en trouwens in het geheel een prachtig uitzicht, maar geen zon op ons terras. Aangezien hier ook een stevig briesje waait is lekker op ons terrasje zitten vandaag niet aantrekkelijk.

Het inchecken ging ook al niet zo soepel: het bleek dat zij om de een of andere reden mijn creditcard niet accepteerden. Na een aantal keren mijn kaart door die kaartlezer gehaald te hebben en alleen maar de mededeling kreeg "no se denegará" had ik het slecht naar mijn zin. Al brommend liep ik terug naar de auto bedenkend hoe dit op te lossen, toen ontwaarde ik, nog meer brommend, dat mijn re achterband lek was.
Joepie, daar zat ik nu net niet op te wachten. Gelukkig bood Toyota Eurocare uitkomst: na slechts een half uurtje kwam iemand op zijn brommertje aanrijden naar wat later bleek de lokale dorpsmonteur te zijn. Gebruik makend van mijn krik e.d. de lekke band vervangen door mijn reservewiel. Nou ja, wat daar voor door moet gaan: zo'n gek wieltje heb ik nog nooit gezien. Het leek wel een kruiwagenwiel met opschrift max. 80 km/uur. In mijn gebrekkige Spaans, ik kan het niet meer herhalen, heb ik gevraagd waar de lekke band gerepareerd kan worden. Dat bleek gelukkig 400 meter verderop in het dorp te zijn. Die middag dat in orde gemaakt, voor een tientje was alles weer gefixt. En de betaling hebben we maar even contant in orde gemaakt.

Donderdag een beetje het dorpje verkend, boodschapjes gehaald en op het terras, inmiddels minder wind, lekker een goed boek gelezen.

Vrijdag was het lekker zonnig en zijn we naar een mooi strand op zoek gegaan. Bij navraag bleek er een mooi strand bij het naburig dorpje Estepona te zijn. Dit was heerlijk. Onbegrijpelijk dat er zo weinig mensen hier op het strand liggen. Afgaande op de bebouwing hier in de omtrek, kunnen ze hier ook nog wel een tweede maasvlakte aanleggen om al die mensen een plekje te geven! Eenmaal weer "thuis" bleken we beiden een lekker kleurtje opgedaan te hebben!

Vandaag, zaterdag is het minder weer. Vanmorgen een paar druppels en verder een dik pak wolken. Goed weer om weer lekker verder te gaan in een goed boek. Voor de afwisseling wilde ik even wat foto's op de laptop zetten, toen bleek deze te zijn overleden. Dat is nou weer jammer. Gelukkig hebben we ook de Ipad nog en Liesje haar MacBook...

Vanmiddag even boodschapjes gehaald, ik had wel zin om iets lekkers uit de lokale keuken op tafel te toveren. Toen ik na de boodschapjes nog even ben gaan tanken had ik me toch opeens een déjà vu: tot mijn verbijstering zag ik dat nu mijn li voorband er halfzacht bij stond. 2 lekke banden in één week, het moet niet gekker worden. Maar goed, dit wordt een klusje voor maandag. Ik heb mijn humeur er niet door laten verpesten, ik ben al weer een poosje uitgebromd, en heb zojuist een heerlijke verse Andalusische vissoep in elkaar geflanst. En Liesbeth vond de soep nog lekker ook, wat wil je nog meer?

Vanavond gaan we lekker aan de Sangria, Hmm!

Helaas dus geen foto's dit keer, deze bewerkte en plaatste ik tot voor kort met de laptop. Ik ga verzinnen hoe dit in orde te maken.

  • 14 September 2013 - 20:51

    Ries En Karin:

    Wat een hoop verslagen al. Erg leuk om te lezen! Ries grapte nog even dat, door de slechte economie en werkgelegenheid, de banden misschien lek gestoken worden.
    Qué es mala idea de nosotros!
    Veel plezier nog! En de groetjes ook van Kira, Coekie en Twixie.

  • 15 September 2013 - 02:16

    Rob:

    Klinkt uiteindelijk toch relaxed. Voor een tientje een band laten repareren is best okee.
    Kan je me het recept van die andalusische vissoep een keer doen toekomen?

    veel sunshine

  • 15 September 2013 - 03:06

    Yvonne:

    Leuke ondernemingen wat jullie zo schrijven. Leuk hoor. Groetjes yvonne

  • 15 September 2013 - 10:51

    Bep En Piet:

    Nu geen pech meer !
    Geniet nog een paar dagen van de omgeving van Manilva.
    Groeten van ons,
    Bep en Piet

  • 15 September 2013 - 12:08

    Marc:

    Wat is dat nu, brommen? Natuurlijk niet! GENIETEN! en ach al is de zee wat verder weg. Het uitzicht is wel wijds. Toch fijn dat de Toyota Eurocare zo zijn functie heeft. Niet mokken, lekker....
    Maarre nu geen foto's?!?! Verdikkeme daar gaat mijn weekend (vakantiegevoel) Apple usb kabeltje? Apple (imitatie) kaart lezertje? Kom op zeg, beetje creatief!

  • 15 September 2013 - 14:50

    PaGe:

    Ik begrijp niet zo goed,hoe het mogelijk is twee lekken banden te gebben. Gelukkig op jullie "rustoord".Je reageert er nogal rustig onder. Dus met de stemming zit het wel goed.Eigenlijk mis ik nog iets.In die stille dorpjes,zullen toch wel poezen rond lopen. Ik vond de verslagen wel leuk van Liesbeth en" haar" poezen. Veel plezier en geniet.

















  • 16 September 2013 - 12:46

    Essie:

    Lieve jos & liesbeth,
    We hebben ons krom gelachen om jullie verhalen!! Heerlijk om te lezen.
    Inmiddels hebben wij kuala lumpur al achter ons gelaten. En zijn vanmorgen geland op borneo!! Het is prachtig! Bedacht mij alleen dat ik je nummer ben vergeten in de ipad te zetten. Hoop dat we toch nog kunnen bellen een keer!!!
    Lekker genieten jullie!!!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jos & Liesbeth

Carpe Diem!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 45225

Voorgaande reizen:

01 September 2013 - 01 Oktober 2013

Rondje Spanje 2013

14 Oktober 2012 - 07 November 2012

Andalusië 2012

14 Januari 2006 - 19 Februari 2006

Campertrip door de USA 2006

Landen bezocht: