Mojito beber en Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jos & Liesbeth - WaarBenJij.nu Mojito beber en Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jos & Liesbeth - WaarBenJij.nu

Mojito beber en Sevilla

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos & Liesbeth

10 September 2013 | Spanje, Sevilla

Sevilla, 31 graden

Hola amigos y la familia,

Een leuk aspect aan het rondreizen is dat je in korte tijd veel verschillende ervaringen op doet. We waren gisteren nog niet koud de grens over of het zag er allemaal veel vrolijker en verzorgder uit. Voor ons ff geen Portugal meer.

Ander voordeel hier in Andalusië is, dat ze hier wat galanter zijn, ook in het verkeer. Halverwege tussen Lissabon en de Spaanse grens, kwamen we over een afstand van hooguit 1 km 3 ongelukken tegen. Bij het eerste ongeluk lag de auto ondersteboven en lag het slachtoffer in deplorabele toestand daar naast. Gelukkig was er al hulp aanwezig, al benijd ik het slachtoffer niet om aan deze hulp overgeleverd te zijn. De andere aanrijdingen waren minder ernstig. Maar genoeg om Liesbeth de stuipen op haar lijfje te jagen.

Om weer vrolijk verder te gaan, het was erg prettig om in Sevilla te arriveren. De stad voelde al meteen "welkom" aan. Het hotel waar wij thans verblijven verzorgt een gratis shuttlebus naar het centrum, dus daar hebben we vanmorgen dan ook dankbaar gebruik van gemaakt.

Bij het voorbereiden van deze trip hadden we al gelezen dat hier veel moois te zien is op betrekkelijk korte afstand van elkaar. Dat "veel moois" is een understatement. Wat is Sevilla een aantrekkelijke stad om door heen te wandelen! Heel uitnodigend, schoon, veel gezellige kleine straatjes met veel leuke winkeltjes. En dan niet alleen een hoop oud steen wat een bezoek meer dan waard is, zoals de kathedraal en het Alcazar, maar ook op uitdrukkelijk verzoek van Liesbeth, het Metropol Parasol. Moderne kunst die ik zelfs mooi vind. Het gebouw staat er nog maar net, het is in 2011 geopend. De stad is ook erg groen: de palmbomen worden rijkelijk afgewisseld door citroenbomen en andere bomen behangen met fruit. Veel mooie, tot in de puntjes verzorgde parken en dan al die oude panden met mooie gevels. Hier weten ze, in tegenstelling tot in Galicië duidelijk wel wat mantenimiento is. (Bedankt Astrid!)

De bezoekjes aan de beschreven bezichtigingen hebben we uiteraard ruim voldoende afgewisseld met het bezoek aan terrasjes. Ons tweede terras was op de top van de genoemde Parasol, daar hebben wij een heerlijke Mojito gedronken. Dat is pas echt feest als het buiten in de schaduw 31 graden is. Gelukkig had ik vandaag mijn petje wel bij me!

Één dag is beslist tekort voor Sevilla, hier gaan we dan ook zeker naar terug. Tegen het eind van de avond zijn we met de bus weer terug gekeerd naar het hotel. We waren afgeknoedeld van het vele lopen in de hoge temperatuur!

Nu even lekker de tijd om dit verhaaltje te schrijven en de vele foto's uit te zoeken, te bewerken en te plaatsen. Gelukkig hebben we hier goed functionerend internet, dat liet in Portugal ook nog al eens te wensen over.

Morgen gaan we naar Manilva, een dorpje aan de kust ongeveer 50 km onder Marbella. Daar blijven we 8 dagen. Lekker relaxen en genieten van elkaar en de dingen die onze paden ongetwijfeld gaan kruisen!

Un cálido saludo,
Liesbeth y Jos

• 10 September 2013 - 23:11

Rob:

Ziet er allemaal goed uit. Jullie planning gezien de regen hier is goed.
    Veel plezier daar aan het strand.

• 11 September 2013 - 03:52

Yvonne:

Leuke verslag, vooral het onderwerp sprak me wel aan.....
    Geniet lekker jullie, groetjes yvonne

• 12 September 2013 - 11:33

Bep En Piet:

Hoi Liesbeth en Jos,

Gezien het aantal foto's, valt er heel wat te bezichtigen in Sevilla !
    We kunnen ons voorstellen dat jullie aan het eind van de middag bekaf waren.
    Vanaf woensdag de 11e dus 8 dagen relaxen in Manilva; neem het ervan.
    Ga wel een dagje naar Marbella !
    Groeten.

• 12 September 2013 - 13:39

PaGe:

Hallo Liesbeth en Jos. Wat genieten jullie van je vakantie. Geweldig. Een nadeel. Jullie maken ons jaloers. Jullie prachtige foto's ziende , wanen wij ons ook weer een beetje in Sevilla.Wij waren er enige jaren geleden met "Kras". Dan heb je, jammer genoeg, vele beperkingen. Ook wij vonden het een geweldige stad. De geglazuurde tegeltjes op de foto's doet ons denken aan Gaudi in Barcelona Allemaal prachtig. Geniet verder nog van jullie verblijf in Spanje duimen wij voor blijvend goed weer .

• 15 September 2013 - 12:02

Marc:

Tjonge jonge wat een mooi verhaal en mooie foto's. Bij het zien van de foto's is een weekend hier wel erg kort ;-) (Voor het vakantiegevoel dan.....)